Hej, välkomna till mig. Jag heter Mirre och jag är skribent här på sweetwordsbymirre. Jag lägger ut mycket recept från Viktväktarna, så ni kan njuta av dem här inne. Jag har även stort fokus på foto, resor, bakning, mode och andra tips. Jag är uppvuxen på Östkusten och vackra staden Oskarshamn. Numera är jag dalkulla och bor i södra Dalarna. Mamma till Izzy född 2013 och sambo sedan 2001 med min partner BQ. Välkomna hit.

  • Kevin Murphy Night Shift + flera

    ” Inlägget innehåller reklamlänkar från Kevin Murphy ”

    Här frös mitt hår till frost/is då jag var ut och gick långpromenad med Lotta

    Ni har väl inte missat att jag är väldigt noga med mitt hår. Jag sköter det på allra bästa vis för att det ska må så bra det kan. Helt bra kan inte någons hår göra för det utsätts dagligen för yttre påverkan så som luft, miljö och annat. Jag tänkte jag skulle tipsa hur man kan göra för att håret ska må så bra som möjligt. Även tipsa er om en bra produkt som jag använder på natten.

    HÄNG MED!

    Kevin Murphy NIGHT.SHIFT Overnight Serum

    Visst låter det extra bra när man kan ha i en produkt i håret Kevin Murphy NIGHT.SHIFT Hydrating Overnight Serum som ska ge ditt hår den extra boost den behöver över natten. Ja, utan att du behöver göra mer än att ha 1 till 4 droppar serum i toppar och längder. När du sedan vaknar upp på morgonen har ditt hår över natten fått annan kvalité. Ditt hår blir silkeslent och extra mjukt och dessutom utan friss. Ett serum som inte ska sköljas ur utan det är bara att styla som du hade tänkt på morgonen.

    Enligt Kevin Murphy själv finns det bevisad effekt att håret får mer fukt och glans efter 12 timmars återfuktning. Ditt hår får mer glans och mindre friss i upp till 24 h efter du haft serumet i. Håret blir med skyddat mot slitange och håret blir mer lättstylat.

    Vad anser jag om Overnight Serum

    Jag har använt den nu ett tag och absolut lever den upp till beskrivningen om att få glansigare, mjukare och bättre kvalité på håret. Jag använder den ett par gånger i veckan för att få den effekt som beskrivs. Serumet ska krypa in i varje hårstrå, vilket då ska ge ett superbra skydd. Jag har som jag skriver alltid varit väldigt noga med mitt hår och alltid använt bra produkter.

    Därför kan jag inte säga att denna produkt skulle vara nummer 1 av alla produkter för det skulle vara att kliva upp på högre hästar än jag kan utlova. Den är i alla fall väldigt bra och jag kan rekomendera den vidare. Det jag kan nämna som en nackdel är väl det höga priset, vilket jag har produkter som inte är lika dyra som ger lika effekt. Dock räcker flaskan väldigt länge och därför är den värd sitt pris.

    Nästa Tips i samma serie jag tänkte tipsa om är

    Kevin Murphy Everlasting Colour Leave in

    För att färgbevara håret är det bra att använda schampoo och balsam för färgat hår. Vilket jag också gör. Fast jag använder också ➜ Kevin Murphy Everlasting Colour Leave in varje gång jag tvättar håret. Samt som frisören sa, du ska alltid tänka att håret får vara lite ”skitigt” och tänka att man väntar lite längre att tvätta håret så man inte tvättar ur färgningen så fort. Jag tvättar därför håret var fjärde dag eller rättare sagt blir det korrekt uträknat var 3,5:e dag, för mig brukar det vara söndagar och torsdagar. Kroppen duschar man ju oftare om någon funderade på det! För att då stärka och boosta håret och färgen extra är denna Leave-In produkt ett bra tillskott i ens hårrutiner.

    Kevin Murphy Everlasting Colour Leave in: Det är en lätt spray du låter vara kvar i håret som du sprayar i efter dusch för att få en lätt struktur i håret. Den ger ett mer starkt och friskt hår och en boost som gör att du skyddar håret varje dag för att bevara färgen. Det är även återfuktade spray, som ger näring och skyddar mot UV-strålar. Spraya på fuktigt hår genom hela håret, lått det sitta i och kamma ur. Den ska alltså inte sköljas ur. Jag tycker att den här också gör det som den beskriver och jag är väldigt nöjd med den här.

    Ett till tips i samma serie jag tänkte tipsa om är

    Everlasting Colour Wash

    Här är deras schampoo ➜ Kevin Murphy Everlasting Colour Wash för färgat hår. Som jag också använder. Ett färgbevarande schampoo som skonsamt rengör håret och ger glans utifrån och in. Skyddar från miljöpåverkan och ger ett UV-skydd. Lätt att hantera och borsta ut och är därför helt perfekt att använda då man har färgpåverkat hår. Med surt PH-värde skapar de magisk glans och bidrar till bättre hårkvalité. Det skapar vårdande egenskaper utan att håret känns nertyngt. Det får jag även hålla med om. Använd även deras balsam i samma serie så får man det bästa skyddet man kan få enligt Kevin Murphy själv. Ja jag instämmer då, för jag använder ju också deras balsam i samma serie som ni ser!

    Min åsikt är att alla produkterna verkligen är jättebra och jag ser skillnad på håret och man får den glans de utlovar. Det jag säger är ett minus och ganska stort minus för vissa, är priset. Det är ganska mycket att betala 400-500 kr / st för produkter. Jag har en annan produktserie som jag faktiskt tycker är lika bra och kostar hälften så mycket nästan. Återkommer om det och det får tills dess bli en cliffhanger. Jag köpte alla dessa produkter på REA-pris så kommer nog inte heller köpa dem igen!

    MISSA INTE MINA ANDRA BLOGGINLÄGG

     Mer Blogginlägg från sweetwords

    Välkommen åter Jag ser fram emot att höra från er igen

    På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

    Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept

    0
  • Har ni hört om bacillblixten?

    Jo jag har alltid mössa på mig, är mest för fotot jag tagit av den, ja fåfänga!!!

    Nu var det ett tag sedan sist igen och det handlar helt enkelt om att jag hinner inte med allt jag vill. Jag har endast suttit vid datorn den här veckan för att jag fyllt i en låååång undersökning. Undersökning från SIFO som jag fick hemskickat för ett tag sedan. Jag påbörjade den och trodde faktiskt inte att det skulle vara så extremt många frågor. Sammanlagt har det nog tagit två timmar att fylla i den. Nu är det gjort i alla fall och som TACK får man ett presentkort värt 100 kronor, allting något.

    Bacillblixten träffar en gång på gång!

    Jag vet inte om man har valt fel yrke. För alltså just nu träffas jag av alla bacillblixtar känns det som. Jag hinner inte få nytt skydd innan nästa kommer. Desutom så hålls inte barnen hemma när de är halvkrassliga. Det leder ju till att smittan går runt och runt. Samt vi personal blir också sjuka av och på. Jag fick gå hem från jobbet i onsdags efter lunch, då orkade jag inte längre. Kollegorna sa också att Mirre du ser verkligen inte pigg ut, ska du inte gå hem!? Jag behöver inte få kommentarer att – Men är du SJUK igen?! Jo jag vet att jag är det och förklarar ju precis ovan varför också, frågor på det?!

    För att pigga upp har vi Lotta här, hon är verkligen en glädjespridare. Jag orkar ju inte gå långa promenader, det går BQ och Izzy sedan. Fast jag tror ändå på att lite luft gör en gott trots att man är sjuk. Angående blomman så överraska vi en av mina kollegor med en fin blomma i kruka för en vecka sedan då hon fyllde år, det uppskattades

    MISSA INTE MINA ANDRA BLOGGINLÄGG

     Mer Blogginlägg från sweetwords

    Välkommen åter Jag ser fram emot att höra från er igen

    På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

    Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept

    0
  • Andra uttlåtandet om Isa Doras Build Up

    ” Inlägget innehåller reklamlänkar från IsaDoras Mascaraserie The Build Up Mascara Family ”

    Tidigare omdömme av mig från serien: Jag tipsa er om IsaDoras mascaraserie ➜ IsaDora 10 Sec High Impact som jag kört med nu ett tag. Har använt sedan i somras. Det är en mascara som du kan bygga upp till den volym du önskar. Det får jag nog hålla med om. För jag tycker mina fransar har fått snyggare resultat och det kladdar inte då man sminkar. Man kan ta fler lager tills man når dit man vill. Den håller också hela dagen. Jag som också är känslig verkar också tåla den utan problem. Jag tycker att jag får väldigt snygg och fin look på mina franser vid min make-up.

    Nu till mitt utlåtande om andra mascaran nedan HÄNG MED!

    Få ökad längd och volym på dina fransar

    Jag köpte ju ➜ The Build Up Grow Length & Volume Mascara för att testa även den. Mascaran ska ha en stärkande effekt på varje frans för att öka volym och längd med tiden. Det är alltså inget serum, men innehåller växtbaserande ämnen för ökad effekt. Här kan man också bygga upp fransen och få den volymen efter det lager mascara du vill använda. Så skriver man på Isa Doras beskrivning om produkten.

    Jag berätta ju för er att jag skulle återkomma när jag testat. För att säga vad jag tyckte om den. Tyvärr får jag faktiskt säga delvis NEJ på då den. Den har ett stort plus att den separerar verkligen fransarna snyggt. Man får en tät och snygg look på fransarna utan minsta kladd. Där stannar det tyvärr för min del. Därefter tycker man ju att man ska kunna lägga på flera lager för att få snygg look. Det tycker jag inte den här mascaran lever upp till. I alla fall inte på mig. Har dock läst på webbshoppar fler som är nöjda med mascaran, så detta är nog något man får testa själv och avgöra.

    Håller Build Up Grow Length & Volume Mascara måttet?

    Den separerar bara fransarna snyggt men det syns knappt att man målat dem. De torkar snabbt så man har den där snygga täta looken på fransarna. Fast efter det sedan har jag förstärkt och byggt på. Det blir inte den effekten man är ute efter för det kommer knappt mascara på borsten. Dessutom tycker jag också att borsten är för hård mot andra borstar. Vilket då också känns som du målat med en gummiplastborste istället för mot vad det brukar vara.

    IsaDora 10 Sec High Impact mascara

    Jag har då istället byggt på mascara med den andra mascaran i serien IsaDora 10 Sec High Impact vilket tillslut ger ett snyggt tätt resultat på fransarna. Tyvärr verkar jag heller inte tåla gröna mascaran. Det kliar och svider i ögonen och de blir lite blanka, ser ut som jag nyss gråtit på ögonen. Jag vet ju dock inte om det beror enkom på den gröna mascaran. Eller om det är den blandade kompotten som gett det resultatet.

    Jag kommer inte köpa ➜ The Build Up Grow Length & Volume Mascara igen. Fast jag kommer behålla kvar borsten eftersom att den faktiskt gör väldigt snygg seperation och täthet på fransarna.

    Slutsatsen blir

    • Borsten är för hård – JA
    • Jag får klåda och irritation – JA
    • Blir snygg täthet och look på fransarna – JA
    • Kommer för lite mascara på borsten – JA
    • Du får det lager mascara på fransar du önskar – Nej
    • Kan inte svara på om fransarna egentligen blir längre – Vet EJ
    • Kommer endast behålla kvar borsten – JA
    • Blir en dyr mascara eftersom det kommer så lite mängd – JA
    • Kommer inte köpa den mascaran igen – NEJ
    • Borsten funkar bra på andra mascaran – Jättebra
    • Varför, Jo för du får mer mängd mascara då på borsten och då känns den ej hård! – JA
    • Fransarna blir längre med den borsten med andra mascaran – JA
    • Borsten borde säljas separat – JA
    • Isadora The Build Up – NEJ men till borsten JA
    • IsaDora10 Sec High Impact – JA

    MISSA INTE MINA ANDRA BLOGGINLÄGG

     Mer Blogginlägg från sweetwords

    Välkommen åter Jag ser fram emot att höra från er igen

    På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

    Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept

    0
  • När man skapar något bra av det

    Idag har det varit strålande soligt väder och en supervacker vinterdag, det bara gnistra om den. Den har dock varit kall. Nu på kvällen står temperaturen på – 15 grader, det är lite bitigt. Vi har mycket snö kvar än som verkar hålla sig kvar ett tag till. Det är kallt som sagt och man får smörja sig mycket från topp till tå. Jag blir väldigt torr om läppar och kinder.

    En genomtänkt tanke

    Idag har jag haft min lediga dag som jag alltid har på tisdagar. I morgon kör vi på igen och då öppnar jag på jobbet, det vill säga att jag ska börja jobba 6:30. Det är tidigt, men det är också en smart tanke med det. Det är schemalagt för att det ska vara smidigt för mig med tanke på min värk. Jag har alltid öppning på onsdagar, sent pass torsdagar och 7:30 till 13:30 på fredagar. På måndagar kan det vara olika, det är inte samma för varje vecka utan det kan vara allt från stängning, mellanpass eller öppning, så det är genomtänkt där också.

    Skapat mina egna rutiner

    På tisdagar när jag är ledig brukar jag unna mig ordentlig sovmorgon. Idag sov jag till efter 10, så skönt. Ja, med tanke på att jag börjar tidigt dagen efter på onsdagar. Jag brukar också städa och tvätta här hemma. Samt jag brukar träna och gå rask långpromenad. Matlåtor för de resterande dagarna som är kvar på veckan ska också göras. Det är lite utstakat på min lediga dag också, men det är ändå skönt. Samt jag hinner där emellan också chilla och kika på någon film eller så.

    Jobbar du heltid, deltid eller studerar du kanske?

    MISSA INTE MINA ANDRA BLOGGINLÄGG

     Mer Blogginlägg från sweetwords

    Välkommen åter Jag ser fram emot att höra från er igen

    På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

    Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept

    0
  • Lite rolig fakta om mig!

    Ja, nu var det lördag och start för MELLO igen. Det är väl egentligen inget som är något för mig om jag ska säga. Fastän Izzy tycker omd et så man kikar och är Solidarisk med henne. Idag ska vi tydligen heja på Grezula, för det är hennes favorit ikväll. Inte mig emot, för han är trots allt lite utmärkande och han sjunger också väldigt bra.

    Idag har jag varit till min frisör Anna igen och hon har förbättrat på utväxten på mig med varmbrun nyans. Hon har lagt i en kopparfärg igen, som är en bra bas. Jag kan då med min färginpackning korrigera hur stark kopparfärg jag vill ha sedan. Det blir så bra så bra. Jag känner mig väldigt JAG i den här färgen som vi gör nu, saknar inte mitt blonda hår just nu. Hon klippte också gardinlugg och rundforma till topparna och finputsa dem. Jag klipper håret varannan gång, men hon brukar finputsa uppklippningen.

    Här sitter jag och har planering på jobbet, samt JA det står ljusstake kvar där inne på kontoret/samtalsrummet!

    Jag jobbar 75% på mitt jobb idag som pedagog på en förskola. Skulle aldrig kunna tänka mig att börja jobba 100% igen då kroppen slits väldigt mycket. Framför allt huvud, axlar knä och tå. Min kropp säger ifrån och jag orkar helt enkelt inte.

    Jag älskar att jobba med barn, men mitt drömjobb vore att jobba på Café, blomsteraffär eller som receptionist på ett hotell. Det verkar så givande och roligt måste jag säga. Vet att det också är slitsamt, det är alla jobb på olika vis. Roligaste jobbet någonsin vore att få jobba med hundar, jag hade älskat det varje minut.

    Jag är verkligen en musiknörd och har varit det sedan tonåren om inte innan det också. Jag älskar att gå på konsert och det har genom året varit en av årens största händelser. Musik som jag inte tröttnar på är låtar med

    • Eminem
    • Green Day
    • Kent
    • The Ark
    • Against Side Grinder
    • In Flames
    • The Cranberries
    • TATU

    Min favoritårstid är vår och höst. Jag älskar då det inte är för varmt och det är lite krispig luft ute som det är både på höst och vår. Sedan tycker jag om alla årstider. Sommaren när man har semester och är ledig. Även sommarkvällarna, de är oslagbara. Jag skulle därför inte vilja vara utan någon årstid, alla har sitt speciella. Bara man ser det possitivt.

    När man tänker till högtid så är min absoluta favorit utan tvekan julen. Jag är verkligen den där som älskar ALLT med julen. Fast jag tycker även om midsommar, just för att det är så vackert med det som kommas skall. Jag älskar midsommar med somrig fin klänning och krans i håret. Samt känslan det ger oss tillsammans just den dagen.

    Både jag och BQ är väldigt noga med vår egentid på kvällarna då tösen somnat. Vi älskar att kika på filmer och serier. Vi har verkligen betat av många av dem som går. Vi har streamingtjänsterna Viaplay, Tv4 play, Netflix och Disney plus. Samt även tillgång till SF Anytime och såklart då SVT Play

    Jag använder flera olika produkter för att mitt hår ska må bra och att det ska bli så friskt som det bara kan bli. Nyaste tillskotten kan ni se i listan nedan. Jag tycker verkligen att det är bra produkter och kan rekomendera dem.

    Vi älskar verkligen kuststäder. Det gör förvisso många andra också, för det är alltid så fullbokat på sommaren. Speciellt på Västkusten, men även Östkusten. Förra året var vi ju på Höga Kusten och det lutar verkligen åt att åka dit i år också. Det som det i så fall kan falla på är att vi nu denna sommar har ren elbil. Det är färre laddmöjligheter uppåt. Vi ska läsa på och kolla igenom allt det där. Vår nya bil klarar ju många mil innan man behöver ladda, men det måste ändå finnas nära till hands när man är på semester.

    Jag har alltid varit den jag alltid varit. Dock har jag märkt efter min sjukskrivning att jag lärt mig när det är dags att backa. Förr kunde jag tjafsa emot mer än vad jag gör nu när det behövdes. Numera så väljer jag bort det många gånger för att jag vet att jag kommer sedan må så dåligt efteråt.

    MISSA INTE MINA ANDRA BLOGGINLÄGG

     Mer Blogginlägg från sweetwords

    Välkommen åter Jag ser fram emot att höra från er igen

    På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

    Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept

    0