Våra resor

ChopChop, Lager 157 och Sellpy

Som jag skrev i tidigare inlägg så var planen att ta oss till Borlänge som igår för att handla på Lager 157. Främst var det fokus på basplagg åt Izzy och BQ. Jag ville också kika på en klänning jag sett där för att se hur den var i verkligheten mot vad man ser på nätet. Det är enormt mycket kläder på Lager 157 och hade man haft spenderarbyxorna på sig skulle man ju kunnat shoppat otroliga mängder. Jag behöver ett par nya ”snygg” sandaler till sommaren. Inte för jag tänkt köpa dem där, men fokus var att kika på Kupolen för att kolla efter det.

Minns ni att jag tipsa er om ➜ RIEKER, Sandaler med remmar från Din Sko. Jag provade dem igår och faktiskt så var dem inte så sköna. I alla fall inte på min fot. De klämde för mycket på sidorna och var lite för oföljsamma eller vad man ska säga i materialet då man gick med dem. De var enormt snygga, men inget köp för mig, så får leta vidare.

Vad köpte vi på Lager 157 då?

Lager 157 och lite missnöjd

Vi åkte direkt till lager 157 då vi var på plats i Borlänge. Jag gick direkt och kika på klänningen som jag åkte dit för ➜ Klänningen Gabrielle, snygg! Fast vet ni, jag fastnade inte för den. Storlek s var för ledig vid bysten så det såg för pulsig ut. Då prova jag storlek xs och den satt bra och som den skulle. Fast näe det blev inget köp trots att den är fin. Jeansen som Izzy köpte var  ➜ Mid waist wide jeans ”Optiwide och hon var jätefin i dem. Jag hade gärna köpt ett par till mig i ➜ färgen grey, fast nä hade inte shopping sug. Varför? jo för jag ska till frissan i slutet av maj och har varit sjukskriven nu. Så kändes inte som jag bör shoppa. Tror att jag kommer tacka mig själv för det sedan.

Det blev ett par ➜ Denim shorts ”Ayden” åt Izzy och BQ köpte sig ➜ Slim jeans ”Slimmy” och tröjan  ➜ Boxy sweat tee ”Gunnar”, för mig vart det bh och trosor ➜ Soft lace bra ”Lou Lace” ett set i vitt och ett i blått. Vi köpte även strumpor alla tre och BQ boxerkalsonger till sig.

Dessa outfit är Izzys förutom kjolen i mitten den är min!, en tröja till också som jag tvättat, den syns nedan!

Selly och ChopChop

Vi fick även kläderna från Sellpy igår, vi köpte det ni ser ovan. Det var också en blå omlott-kofta i samma blåa färg som kommer matcha med kjolen till mig. Dock stank den enormt mycket av sköljmedel så den åkte i tvättmaskinen för att sköljas igenom. På skolavslutningen ska Izzy således ha toppen och kjolen. Kommer göra sig fin till ett par fina skor, ex dessa från ➜ DIN SKO, Sandaler med remmar och matcha med en jeansjacka till. Samt ha lockar i håret och lite mascara, toppen fin kommer hon att bli. Tishan är också söt.

Här ser ni outfit som var tänkt tillsammans

Mycket bra och Nytt med Sellpy

Den här gången vart jag lite besviken på Sellpy, har jag faktiskt inte varit innan. Dels för den ena koftan stank så enormt mycket sköljmedel. Det kan ju dock inte dem rå för. Fast jag kryssar alltid i nytt eller mycket bra skick av det jag beställt. Alla plagg var bra förutom den tröjan jag visar separat. Den är ni vet som en blöt katt efter duch. Fast tänker att de har såklart tvättat innan de postat till Sellpy. Jag har också tvättat om den i tvättmaskins handtvätts proram i hop om att den luktat av sig något. Därför tänkte jag igår också att jag kan använda en mjuk borsta och ruffa upp den lite så blir det nog bra efter jag tvättat. Det gjorde jag idag också då den torkat och då vart den mycket bättre.

Likaså kan jag visa Izzy i sina kläder sedan vid skolavslutningen om outfit nu inte ändrar sig längst vägen

T I P S : Dock stinker den sköljmedel fortsatt. Fick tips av BQ att spraya koftan i ett jämnt lager över hela med ➜ Activa Bio Dezodor – Boiotekonologisk spray, som egentligen är till för att bryta ner ”dåliga” lukter. Lukter som exempelvis rök, mögel, urin, kräks etc. Han sa att jag kan prova att spraya med den sprayen som vi har hemma. Efter det tvättar man den i ett milt snabbprogram på 40 grader utan centrifug med Activa Bio Sportwash Ja för så mycket stinker tröjan faktiskt av sköljmedel, jag överdriver inte. Det kan bryta ner doften. Han jobbar ju i kembranschen så misstänker att det är precis rätt.

Det jag känner är att denna borde nästan ha gått till återvinning. För när jag skickat in kläder har vissa gått till återvinning för den varit smutsig på en pyttefläck. Trots tvättad. Det är det som gör att beställningen denna gången tar ner betyg att inte vara Mycket Bra eller Nytt. Det borde stått att den luktar väldigt mycket sköljmedel eftersom vissa kan vara allergiska och jag är väldigt känslig för skäljmedel. Egentligen borde jag sänt den åter.

Nu har jag mjukat upp den med borste så den ser bättre ut, finns ingen förebild på hur den var innan!

Lunch vid ChopChop – Mycket starkt

Till lunch stanna vi sedan och åt på ➜ ChopChop det var Izzys önskan. Hon ville så gärna ha Sushi. Vi vart nöjda med maten, bortsett från att BQ missa att en av hans tre menyer han valt var ”STARK” och ja det var verkligen starkt för hans panna och ögon börja rinna. Innan vi åkte hem sedan tog vi oss varsinn mjukglass. Ja årets första, och den är alltid extra mumsigt god då. Jag är ju extra svag för noisette och mjukglass.

Det var vår LÖRDAG det och det var igår. Vad har ni gjort?! Nu har vi nyss hämtat hit lilla Bella som får vara här med oss över dagen. Mysigt värre ju

Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept!

”Foton kan redigeras i Photoscape, Canva eller lätta småändringar (styling) i ChatGPT”

På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

Välkommen åter 

Jag ser fram emot att höra från er igen 

1

Hej, välkomna till mig. Jag heter Mirre och jag är skribent här på sweetwordsbymirre. Jag lägger ut mycket recept från Viktväktarna, så ni kan njuta av dem här inne. Jag har även stort fokus på foto, resor, bakning, mode och andra tips. Jag är uppvuxen på Östkusten och vackra staden Oskarshamn. Numera är jag dalkulla och bor i södra Dalarna. Mamma till Izzy född 2013 och sambo sedan 2001 med min partner BQ. Välkomna hit.

Kommentarer

  • marianne

    Ojoj, storshopping, och så mycket fina kläder, synd på tröjan, man kan undra varför den var dränkt i sköljmedel, sjävl använder jag det anrig numer, minst 30 år sedan jag slutade med det. Lagret i Kalmar var då inte så stort, jag blev besviken där, efter att ofta ha varit på lagret i Gällstad under flera år, DÄR är det enormt stort.
    Sushi, mums säger jag bara, och en glass på det, kan inte bli bättre på en lördagsutflykt.

  • corkystyle

    Vad härliga kläder ni hittat. Tråkigt att tröjan stank sköljmedel. Sköljmedel kan lukta starkt. Har själv inte varit på lager 157 så många gånger i Uppsala och osäker på var det numera ligger då de inte är kvar på samma ställe där de var förut. Otur att han tog en meny som var stark. Jag själv klarar inte av stark mat då det känns att det brinner i munnen för att sedan få ont i magen. Sellpy har jag handlat på någon gång och då tror jag det var en bok.

  • Ulrika

    Det var superfin färg på tröjan och kjolen! Jag beställde också från Sellpy och hade också problem med lukt. En kavaj som var fin men stank mögel eller rök svårt att säga exakt så den fick gå tillbaka för man tvättar inte en kavaj bara så där och jag är osäker på om det kunde ha gått att få ur lukten. /Ulrika

  • Karoleen

    Superhärlig dag ni hade tillsammans. Ibland behövs det ju inte så mycket, bara hänga med sina bästa och handla och äta lite gott.
    Vilken fin BH! Den var vekrligen riktigt snygg, måste kolla om det finns hos oss i LInköping. Jag handlar inte så mycket på Lager 157 men när jag har gjort det har jag blivit ganska nöjd, har köpt en tröja som är otroligt glad i.
    Har bara ätit på Chop Chop en gång, men vi varit inte så nöjda, men det är ju väldigt olika från ställe till ställe. Och vi har en riktigt bra Kina-resturang som har riktigt god mat och riktigt bra sushi! Så vi går alltid dit! 🙂

  • Annika

    Så mycket fina kläder ni hittade. 🙂
    Den där BH såg finfin ut. Ska nog kolla in sortimentet lite mer. 🙂 Tänk när 157 bara fanns på fabriken i Sågmyra. Då var jag där varje gång jag var upp till mamma. ( De bodde utanför Sågmyra) Nu finns den typ överallt.

    Varken köper eller säljer på Sellpy. Men min döttrar gör. Med varierande resultat. Känns som om folk dränker kläder i sköljmedel. :/ Försöker de dölja nån annan doft ?

    • sweetwordsbymirre

      Ja jättesnygga bh,s samt sitter snyggt och är ursköna så¨kan absolut rekomendera =D. Ja sköljmedel är inte nå fräascht att dränka kläderna i, det är för mycket dof.t Är bara konstgjord doft och det förstör tvättmaskinen på sikt.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *