När man väcker lusten tillbaka




Pheew nu var måndagen gjord efter att man varit sjukskriven. Det är också en rivstart in i verksamheten igen. Vi har PUD och har suttit stor del av dagen med målplaner och annat planerande som måste göras. Man blir verkligen supertrött i huvudet av det och nacke och huvud skriker efter en hel dag. Fast tycker att vi fick mycket gjort och vi som ska bli nya arbetslaget till hösten fick prata lite om våra känslor och tankar. Alltid pirrigt då man ska bli nya kollegor igen. Den här veckan jobbar jag t.o.m onsdag sedan tar jag mig lite långledigt, det blir skönt. Man blir också extra trött då man varit sjukskriven, så är det ju.





Motivationen kommer tillbaka
Nu knoppar det väldigt mycket ute och det på gott och ont såklart. Det är ju såklart väldigt vackert och det är den här årstiden som egentligen är mest tacksam att ta fram kameran och ut och fotografera. Inspirationen finns också där och jag vill bara ut och fota. Då kommer också bloggintresset tillbaka åter. Jag känner att jag haft en väldig bloggsvacka som inte jag tagit mig ur. Fast nu då jag varit hemma och vabbat samt varit sjukskriven så kom den tillbaka. Jag fick reflektera över mycket. Hunnit laga mer maträtter och fick fota bilder etc. Bloggsvackan kanske inte ni märkt av för jag har trots allt bloggat. Fast jag har inte haft samma lust till det. Inte känt mig så peppad och motiverad.

Främst vill jag att mer och mer intresse för fotograferandet ska komma mer och mer åter. För jag älskar verkligen det och är också duktig på det. Nu den senaste tiden har jag inte gett mig den äran att få känna så.






Jag har fått godkänt av viktväktarna att lägga ut deras recept!
”Foton kan redigeras i Photoscape, Canva eller lätta småändringar (styling) i ChatGPT”
På sweetwordsbymirre.se gäller Copyrights regler

Kommentarer
★ Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv ★
Märker att det knoppar för jag är allergisk, är tydligen eken nu och det är alltid ett helvete för mig för den är jag inte hysosentsabliserad för. Skitjobbigt verkligen.
Ja ibland hamnar man onekligen i svackor, men skönt att den kändes mindre efter sjukdom.
Midnattstankar
Är ganska vanligt att få bloggsvackor. Brukar jag få till och från. Det som jag brukar göra när jag har insiration är att skriva ihop några inlägg och spara dom, så kan jag publicera dom när jag får mina svackor. Har några stycker som ligger och väntar på sin tur att bli publicerad.
Angelica Elversson
Vad betyder PUD?
Så kul att motivationen kommit tillbaka men så råkigt med sjukskrivning och vabbande. Livet går i ett. Dina fotografier är så vackra! Du har konsten i dig! Man behöver verkligen ha ögat för att kunna ta sådana fotografier!
fighterwomen09
Kul att du är tillbaka på jobbet igen 😊.
Spännande med en ny arbets grupp till hösten. Ja, din kropp & hjärna är inte van att vara aktiv. Ha ljud runt dig under en dag. Men tur att det nu är kort vecka. Så det blir en mjukstart för dig 😊.
Inte känt av att du har haft bloggsvanka. Men som du säger. Du har ju bloggat ändå.
Men det är ju så att ibland kan man inte komma på vad man ska blogga om visa dagar. Då bloggar man inte.
Du fotar jättefina bilder! 😃
Ta hand om dig & va rädd om dig❣️🤗
Karoleen
Vilka härliga bilder du visar, dina bilder visar verkligen på ditt intresse för fotografering och att du är duktig på det! Men ibland är det ju svårt att hitta ro att hitta inspirationen och motivationen. Jag är väldigt väderberoende och tycker att det påverkar mitt sinne jättemycket till vad jag har orken och viljan att göra.
Skönt att du kunde vara tillbaka på jobbet idag, hoppas det håller sig i för dig! Våren är vacker, men ganska trist när man mår så dåligt med allergin.
Mamma C
Ibland har man varken motivation eller insperation till något som tex. bloggandet. Men skönt att du känner att det kommit tillbaka.
Jättefina bilder som alltid.
Carin
marianne
Skönt med mjukstart efter sjukskrivningen.
Så bra att nu han med så mycket på er planeringsdag, och spännande med ny arbetsgrupp.
Planeringsdag, fortbildning, konferenser och liknande minns jag verkligen var tröttande både för huvudet och kroppen som var van att vara igång på ett helt annat sätt.
Lusten att blogga brukar variera, så är det nog för oss alla.
sweetwordsbymirre
Ja det tröttnar verkligen ut en, och det har jag verkligen känt av idag, helt slut och känt av utmattningen.
Annika
Skönt ändå med lite mjukstart efter sjukskrivningen. Planeringsdagar är dock rätt tunga då man är van att vara utomhus och röra sig mer.
Att få prata ihop sig i nya arbetslag tycker jag har i princip alltid känts bra när jag fortfarande jobbade. Visst man funkar mer eller mindre bra med olika människor.
Hoppas att chefen/cheferna inte rör om i arbetslagen bara för att. Eller gör det för ofta. Utan att det finns ett syfte med det. 🌸
sweetwordsbymirre
Mjukstart är såklart bra, men såhär i efterhand vart det inte alls mjukstart då vi hade två långa PUD-dagar som dränerade mig. Samt vi har APT på måndag där jag jobbar 6-18:30. Men jag har 2h rast på måndag =D
Lena
Jag förstår precis vad du menar man är helt slut i huvudet efter en sådan dag. Vi har utvärdering av terminen på Måndag och HLR utbildning på Tisdag nästa vecka plus förskolans dag så jag känner redan nu hur trött jag kommer att vara då haha
sweetwordsbymirre
Ja det tär verkligen på en och det relaterade att jag känt av hjärntröttheten och utbrändheten i helgen. SÅ startar vi veckan med APT, så jäkta drygt,
Blondina
Vilka fina och mysiga bilder 🙂 Wohoo va härligt att vara tillbaka till jobbet vännen. Kram på dig ❤️
sweetwordsbymirre
Nja den känslan fick inte jag direkt, men såklart skönt att vardag och rutiner är igång =D
corkystyle
Härligt att du känner att du har fått en bättre motivation till att blogga men även att fotografera. Jag har nog redan sagt det men du är väldigt duktig på att fotografera. Kan tänka mig att är man sjukskriven och vabbar med sjukt barn så har man kanske inte varken orken och tiden till att blogga som man gör annars.
sweetwordsbymirre
Tack så mycket =D